۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

گفتگوی تمدن ها طرح جدید بلاگ ما

به نام خدا

یک کاری می خواهم انجام دهم در بلاگم که هم رونقی در نوشته ها و هم نظمی در زمان بروز شدن بوجود بیاورد.البته این کار را به مدد دوستان خارج از کشور و داخل کشور باید انجام دهم اگر این کار صورت بگیرد ودوستان کمک کنند این باعث الگو برداری یا اگاهی رسانی در زمینه های پیشنهادی در داخل ایران می شود.- امیدوارم البته-

اون هم اینه که یک موضوع را مطرح کنیم و از دوستان خارج از ایران تقاضا کنیم انها هم در این زمینه تحقیق نمایند البته در کشور محل اقامتشان و مطالبی از قبیل عکس مصاحبه و یا هر گونه اطلاعات در ان زمینه را در یک جا ( در بلاگ شخصی خود )با همان عنوان ثبت نمایند وما لینک ان مطلب را در این بلاگ قرار می دهیم وبه مقایسه هایی در این زمینه درمناطق مختلف می پردازیم که هم اطلاعات خوبی بدست میدهد، و هم الگویی برای پیاده کردن مدلی مدرن وکار ازموده در ذهن (حداقل) ودر عالم واقع (حداکثر) به دست می دهد.

من چند وقت گذشته از وبلاگ دوست عزیز کانادا از نگاه یک مهاجر در خواست کردم که مطلبی درباره پلیس کانادا برای من در بلاگشون بنویسند. واساسا اینکه چرا من این درخواست را از ایشان کرده بودم؟ علتش فیلم بولینگ برای کلمباین اثر مایکل مور بود، که در این فیلم مور ادعا می کند در کانادا هیچ کس در منزل محل سکونت را قفل نمی کند.این برای من که در ایران زندگی می کنم قابل هضم نبود، لذا از ایشان در خواست کردم که شما از پلیس انجا مطلب بنویس و در همین زمینه هم ایشان پاسخی دادند که الان دقیق و ریز ماجرا یعنی جواب ایشان را فراموش کرده ام اما اصل گزارش ایشان ازپلیس الان در ارشیو ایشان موجود می باشد .که باز از حسن سلیقه وحوصله ایشان برای پاسخ گویی به پرسشم تشکر می نمایم.

مثلا در همین مورد پلیس عرض کنم در ایران برای مبارزه ضربتی با اشرار و زورگیران و متعرضان به نوامیس ملت مظلوم پلیس طرحی ضربتی انجام داد که تصور اینکه کسی ازدیدن تصاویر این طرح غافل مانده باشد بعید به نظر می رسد، وتصاویر خشونت بار وشاید بشود گفت وحشیانه ای ازچهره پلیس منتشر شد که مسئولین نیروهای انتظامی در رسانه ها از غیر مسئولانه بودن این رفتار ها از جانب مامورین پلیس خبر دادکه من دراینجا دنبال تایید یا رد این واقعه یا صحت و سقم اظهارات پلیس نیستم . این نمونه را بعنوان مثال بیان کردم که شمای خواننده تصور کنید در مورد این نوع عملیات در تمام دنیا پلیس هر کشوری چگونه عمل کرده؟ مثلا شما اگر بتوانید در این رابطه از سایت پلیس یا از رسانه ها، تصاویری و یا اسنادی منتشر کنید_ مخصوصا که از نعمت زبان ان کشور بهره مند هستید_ می توانیدیک گزارش جالب بنویسید . به نظر من این می شود گفتگوی تمدن ها این می شود تعریف کردن خاطرات با جهت دهی خاص در موردی مشابه در ممالک گوناگون که پاسخ مثبتی است به طرح گفتگوی تمدن های اقای خاتمی که هم میهن ماست مخصوصا این روز ها مرکز گفتگوی تمدن ها در ایران به عنوان مهد این اندیشه بسته می شود و ایشان و دوستانشان دراین زمینه در ژنو یا زوریخ یا نروژ به این فعالیت ادامه می دهند.

در صورت تمایل دراین باره برای همکاری ویاری من برایم پیغام بگذارید فراموش نکنید که پیامتان همراه با ادرسی از بلاگ یا ایمیلتان باشد چراکه جناب اقای iljan ابراز علاقه فرمودند در رابطه با تبادل لینک اما من اصلا از بین بلاگ های متعددی که با انها سرو کار دارم نتوانستم ایشان را پیدا کنم لذا در این مورد دقت کنید واز این دوست گرامی خواهش میکنم دوباره با من تماس بگیرند تا شرمنده ایشان نشوم.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام خدمت جهانگرد عزیز و محترم

قربان ببخشید دیر خدمت شما دارم سلام عرض می کنم. شرمنده شما. همانگونه که فرموده بودید لینک شما را در میان دوستان قرار دادم. مایه افتخار من است که میزبان لینک عزیزی چون شما باشم.

با تقدیم احترام
محمد (ققنوس)

ناشناس گفت...

salam....tashakor....
www.ardal.blogfa.com


ليست وبلاگهاي فارسي طبق کشور محل اقامت :

http://persianbloggers.blogspot.com/

ناشناس گفت...

سلام، اگری کاری از دستم ساخته باشد حتماانجام خواهم داد.

Raha گفت...

آقای جهانگرد لینک شما در بلاگرولینگ من اضافه شد :) موفق باشید و شاد.

ناشناس گفت...

omidvaram betonam dar in zamine komaki bokonam.

idee kheili khobieage amali beshe.

شبلی گفت...

سلام جهانگرد عزیز
آرزو میکنم در رسیدن به هدفی که از اجرای این طرح داری موفق باشی. من نمیدونم که اون دوست محترم در کدوم قسمت کانادا ساکن هستن اما در مونتریال عمومآ قفل کردن در مرسومه و توصیه هم میشه هرچند که درصد دزدی از منازل پایینه. لینکت رو اضافه کردم.

ناشناس گفت...

متوجه شدم که در پیام قبلی اسم اینترنتی و آدرس وبلاگم رو نذاشتم. این پیام رو نوشتم که متوجه بشی کی هستم.

amunaaser گفت...

سلام
با تشکر از اینکه به من سری زده بودید. نگاهی اجمالی به وبلاگتون انداختم. ایده تون در مورد دوستان خارج از وطن بسیار جالبه...
لینک شما رو به در بلاگرولینگ اضافه کردم.
شاد و سربلند باشید!

ناشناس گفت...

با درود به شما من در اين كار و پيشنهاد جالب امده همكاري هستم
http://darius1. blogfa.com

عمو اروند گفت...

من هر از گاهی به مطالبی این چنیی اشاره کرده‌ام. شاید در برجسب "خاطرات سوئد" بتوانید چیزی در این مورد بیابید. با وجود این اگر چیز تازه‌ای در این باره نوشتم، موضوع را« خلاف رویه‌ی معمولم» برای شما خواهم فرستاد. گفتم« خلاف رویه» چون هرگز نوشته‌های خودم را برای دیگران نفرستاده‌ام