۱۳۸۷ فروردین ۲۸, چهارشنبه

فوضولی یا ترحم هر کدام که تو بگویی!!!!

به نام خدا

این خاطره ای است که ازدوست حزب اللهی من برایم حکایت شده زیباست بامن همراه شوید برویم به تجسم کلمات :

در عید نوروز امسال -سال87- دوست عزیز ما به همراه همسرش به گشت وگذار مشغول بود گویا به گنج نامه همدان می روند برای بازدید وبه رستورانی می روند که نهاری میل کنند در رستوران این اقای دوست بنا می کند به زیر نظر گرفتن دیگران که چشمش می خورد به مثلا میز بغل دستی و زن شوهری مثل خودش وخانمش حزب اللهی وبا ظاهری به قول معروف پسندیده می بیند اما انچه نظرش را جلب می کند ظرف غذای انها ست که تنها نفری 1 کباب معصومانه در بشقاب جلوی انها ارمیده .این اقا که شاهد این صحنه است با خود در ضمیر بیدار وحساسش می پندارد که ای داد بر من ،ایا سزاواراست که این دو کبوتر عاشق که هم عقیده وهم قطار مایند با فقر ونداری غذا بخورند ؟!!فریاد بر می اورد هیهات !!!

گارسون یا پیشخدمت را به حضور می طلبد و ارام به او پول می دهد و امرانه می گوید :برای ان دونفر ،نفری 2 کباب ببر وبگو اینها اشانتیون حضور شما در این رستوران وغذا خوردن شما در این مکان است.بعد پول این غذا را می پردازد وغذایش را با وجدانی راحت میل می فرماید بعد از اتمام غذا متوجه می شود زن وشوهر مزبور رستوران را ترک کرده اند او و همسرش هم بعد ازپرداخت صورتحساب از رستوران خارج می شوند دراین هنگام اقای رئوف وخوش قلب با صحنه ای درام وتراژیک مواجه می شود وان اینکه :

می بیند، ان هم در نهایت ناباوری می بیند، که زن وشوهر مذکور بیق بیق دزد گیر پرادوی ناقابلی را به صدا در اوردند وسوار شدند...!!!

نتیجه اخلاقی :


1_ از فضولی در کار دیگران در هر پست ،مقام،لباس ويا مرتبه ای که هستند بپرهیزید. خاصه اگر شغلتان این چنین ایجاب می

کند

2_ اگر هم جایی بنا بر اقتضای ذاتی ،ماموریتی ویا شغلی و... مجبور به فضولی شدید از احساساتی شدن خودداری کنید چه بسا گزینه هایی مثل رژیم غذایی برای تناسب اندام در میان باشد.

3_ اگر بنا بر هر دلیلی فضولی کردید و بعد بنا بر احساسات مهار نشده کاری کردید دیگر دنباله کار را رها کنید و الا بد مخمصه ای در انتظارتان می باشد چرا که پیامد ان اصلا اصلاح نمی شود به مشکلات روانی منجر می شود .

4_ اگر نهایتا فضولی کردید بعد غلیان وفوران احساسات خود را لبیک گفتید و بعد از ان پی گیری هم کردید وبه دجله مثلا نیانداختید ،حداقل برای کسی تعریف نکنید .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

شما حتما میدونی فرق مرحوم جلال ال احمدو خدا بیامرز جمالزاده چیه نه ؟ اگر یه بار دیگه به این تفاوت ها نگاه کنی شاید نتیجه گیری های حضرت عالی کمی تغییر کنه !

جهانگرد گفت...

تحریر ملال گفت .... اما خدایش واضح گفت من نفهمیدم چی گفتی دوست گرامی ادرسی چیزی ؟!!!!!