۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

کتاب وباز هم کتاب

به نام خدا

یادتان هست که گفته بودم طرحی دارم نقشه ای دارم از خارج وداخل درباره کتاب وکتاب خوانی وفرهنگ ان بنویسید و...؟نه واقعا یادتان هست ؟

من برای این کار به بسیاری از دوستان ایمیل زدم ای اقایان خارج نشین امار و ارقام بدهید بیاید گوشه کار را بگیریم وبه فریاد ملت کتاب نخوان برسیم هر کس به وسع وتوان خود کاری کند امسال وزیر ارشاد به دنبال برگزاری نمایشگاه کتاب در افشانی نموده که بیا و بیبن...

اقایان بیایید دل بسوزانیم سم پاشی کنیم واین ویروس الوده را از بین ببریم همان ویروس خطرناک بی مطالعه بودن یک ملت که دارند بر ان سر پوش می گذارند تا بعد بگویند : الودگی کجابود؟!!! ویروس کدام است ؟!!!ویروس خطر ناک کجاست ؟!!!بروید خدا پدرتان را بیامرزد....

عزیزان، ملت ایران تا امروز از 2500 سال پیش تاوان بی مطالعه بودنش را می پردازد و عین از خیالش نیست ملت شریف شهید پرور سر است . (بی رو دربایستی)

فهرست100 رمان بر تر قرن بیستم را شب پیش نگاه می کردم که رندم هاوس امریکا ان را منتشر کرده که 100 رمان برتر انگلیسی زبان دنیاست من شمردم 53 رمان ان به فارسی ترجمه نشده !!!!مارا چه به رمان های خارجی مخصوصا انگلیسی ویا امریکایی!!!مرگ بر هردوی انها .


نظر دولت در این باره شنیدنی و هیجان انگیز است :

پایین بودن فرهنگ مطالعه و آمار کتابخوانی در کشور کذب محض است.

در دولتِ احمدی نژاد، معمولاً در همه‌ی عرصه‌ها، روال این بوده و هست که موارد منفی را صرفاً تکذیب کنند. صرفِ اعلام تکذیبِ بدون توجه به مستندات پیشین یا آوردن مستنداتِ جدید، خصوصاً که کلمه‌ی «محض» را هم کنارش بگذارند، ساده‌ترین روش برای رفع مشکلاتِ کشور در زمینه‌های گوناگون است که در سه سال اخیر، از آن به خوبی استفاده شده. به قول روزنامه‌نگاری، پایین بودن سرانه‌ی مطالعه در ایران آن‌قدر پایین است که اتفاقاً هیچ نیازی به آمار ندارد. کافی ست نگاهی به دور و برتان بیندازید تا در پایین بودن وحشتناکِ رقم آن شک نکنید!

در مورد پارگراف بالا وبلاگ وزین کتابگرد توضیحات کافی و وافی را ارائه نموده اند که مشاهده بفرمایید .

مسئله دیگر در مورد کتاب واین جور حرف ها مسئله جوایز ادبی است که ما بطور کل از ان ها غافل مانده ایم ما در رسانه به اصطلاح ملی جشن انتخاب قوی ترین مرد سال!!!! جشن پایان لیگ برتر فوتبال ایران !!!!جشن نمی دانم چه ...وچه... داریم اما دریغ از پخش مستقیم ویا پی گیری جشن جایزه ادبی فلان وبهمان !!!!!

ما در ایران جایزه ادبی مهرگان جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات ،جایزه رمان ،جایزه مجموعه داستان وجایزه الوند داریم.

به علاوه ما جایزه هوشنگ گلشیری و صادق هدایت نیز داریم.


ایا این جوایز برای کتاب خوان نمودن وفرهنگ سازی در یک ملت کفایت نمی کند؟

دوستان از سر دلسوزی می گویم خالصانه التماس می کنم برای یافتن راه حل های کار امد با خلوص نیت کمک کنید تا عفریت جهل ونادانی را روز به روز ناتوان تر و دست اخر ریشه کن سازیم من منتظر تلاش شما عزیزان می مانم.


۲ نظر:

ناشناس گفت...

درود برشما دوست گرامی. مطلبی در یک وبلاک راجع به مقاله ای از شما خوندم درباره "هرچه می خواهد بشود، بشود، ما در امانیم" اما هرچی گشتم در وبلاگ شما چیزی پبه این مضمون پیدا نکردم. به هر حال میخواستم مطلبی رو خدمت شما و دوستان عرض کنم.
تا وقتی که آن روستا نشین بیچاره به بیچارگی خودش کمک میکنه ، ما فرنگ رفته های در امان!!!!!!!!! و ایرانیان داخل بی امان ، هیچ کاری نمیتونیم براشون انجام بدهند. به قول معروف خود کرده را تدبیر نیست. به روستا نشینان عزیز ما وقتی میگن که آخوند محل میخواد روضه بخونه کار و زندگیش رو زمین میزاره میره ببینه که آخوند مفت خور چی میگه. با اون روستا نشین که حرف میزنی چهار تا سوال از رساله های دینیش بپرسی نمیدونه چی جواب بده اون وقت میگه “من اعتقاد دارم” یکی نیست بپرسه تو به چی اعتقاد داری؟ اون روستا نشین مفلوک که به نون شبش محتاجه میره هرسال به سنگ قبر امازاده ایکس پول میده که امامزاده هواش رو داشته باشه یا آرزوش رو برآورده کنه. و از همه بدتر به قول شما نمیدونه که به کی داره رای میده و اصلا برای چی باید به یه مشت دزد و جلاد و جنایتکار رای بده ؟ کسی اسلحه پشت گردنش نگذاشته که این کار رو بکن ولی اون میره و رای میده. خب وقتی خودش اینطور میخواد ما قراره براش چیکار کنیم؟ تنها اون روستایی نیست که مشکل ایران هست. این به اصطلاح روشنفکران و برخی دانشگاه رفته ها از اون هم بدتر هستند. الان خدمتتون میگم چرا. درآمد 30 سال گذشته حاصل از فروش نفت ایران از کل در آمد فروش نفت از ابتدای پیدایش آن در ایران تا قبل از انقلاب بیشتر بوده!!!!!!! به طور اتفاق با شخصی که خودش رو دارای مدرک اقتصاد از دانشگاه آزاد اسلامی میدونست صحبت می کردم. وقتی که به اون همین جمله درباره نفت رو گفتم منکر شد و سعی میکرد با هزار دلیل غیر موجه بی کفایتی و دزدیهای رژیم رو به گردن شاه بیاندازه….!!! من گفتم به شاه چه ربطی داره که خامنه ای داره به فلسطین کمک می کنه و یا پول نفت مملکت صرف اسلحه برای ترور و ویلاهای رفسنجانی و غیره در کانادا میشه؟ به اون چه مربوطه که الان (اون موقع سال 1379 بود) نرخ تورم سرسام آور هست؟ حتما جنگ هم به شاه مربوط میشه؟ کشوری که روی نفت خوابیده باید بره بنزین وارد کنه اون هم به قیمت گزاف؟ اما همچنان این احمق که چهاپایی بر او کتابی چند بیش نبود اصرار داشت تا من به حرفهای صد من یه شاهی اون گوش بدم و من رو متقاعد کنه. سعی داشت بگه که اصلا در زمان طاغوت مردم در زیر پلها میخوابیدند و نون هم نداشتند بخورن و الان در دوره یاقوت دارن هر روز کباب بریون میخورن. عزیزان فرق نمیکنه که کی هستیم و کجا هستیم ولی تا وقتی که با عقل و خرد تصمیم نگیریم وضع ما بهتر نخواهد شد که بد اندر بدتر هم میشود .دانشجوی ما فقط طوطی وار حفظ میکنه بعد هم وقتی بهش میگی اشتباه میکنه میخواد تو رو با گلوله بزنه. وقتی هم که پای صحبت به میون میاد دم از دموکراسی میزنه. اون روستایی ما هنوز تو فکر اینه که “آغا امام زمان از ته چاه و یا آغا مغام عزما مفعول” از اون راضی باشن. نمی پرسه از خودش که این آغایان حتی نمیدونن که تو کجا زندگی میکنی چه برسه به اینکه بخوان به تو توجه کنن. حالا باز هم برو پول بنداز ته چاه یا از یه سنگ قبر بخواه که بچه کوچکت را شفا بده.!!! بدبختی ایران ما اینه نه آمریکا و ماهواره و الکل و شبکه های پورنو. بیچارگی ما نداشتن خرد هست.

به یزدان که گر ما خرد داشتیم ……. کجا این سرانجام بد داشتیم

درود بر شما دوست گرامی.

جهانگرد گفت...

دوست عزیز جناب اردی خان من در پستی بانام
"هرچه می خواهد بشود، بشود،مادرامانیم"
به مطالب شما پاسخ داده ام به وبلاگ مراجعه کنیدلازم به ذکر است اگرادرس بلاگتان را می گذاردید یا ایمیلی می گذاردید من این پست را برای خود شما ارسال می کردم نه به شکل همه گانی گر چه شاید این باعث شود که طیف وسیعی از این صحبتهای من وشما استفاده کنند.